În jur de 100 de vagoane ale CFR Marfă au dispărut în perioada 2008-2012, potrivit rezultatelor unui control desfășurat de Ministerul Transporturilor.
„S-au invocat diferite scuze. Vagoanele sunt în alte depouri, sunt pe traseu”, a explicat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
Dacă vagoanele au fost vândute la fier vechi, la un preț mediu de 200 de euro pe tonă, valoarea prejudiciului s-ar ridica la circa 260.000 de euro potrivit calculelor gândul.
CFR Marfă are în prezent un parc de 40.000 de vagoane, dintre care 25.000 sunt funcționale.
Compania urmează să fie privatizată, valoarea de pornire a licitației fiind de 180 de milioane de euro.
Miercuri va avea loc o nouă etapă a procesului de privatizare, respectiv depunerea ofertelor neangajante.
Privatizarea unui pachet de 51% din acțiunile CFR Marfă reprezintă una dintre condițiile principale ca acordul dintre România și FMI să fie încheiat cu succes.